Selecteer een pagina

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Hadewig
Artikel 1 Begrippen en Definities
In deze Algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtgever: degene die de opdracht geeft tot uitvoering van de opdracht of werkzaamheden. Opdrachtnemer: Hadewig gevestigd Botshol 16 te Abcoude ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 59425849, die de opdracht aanvaardt en de opdracht of werkzaamheden uitvoert.

Artikel 2 Toepasselijkheid

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer betreffende ten behoeve van Opdrachtgever verrichte of te verrichten diensten of uit te voeren werken.

2.2 Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig, indien er voor zover zij uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen zijn overeengekomen.

Artikel 3 Overeenkomst / offerte

3.1 De door de Opdrachtnemer gemaakte overeenkomst/ offerte is geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven.

3.2 Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de Opdrachtgever door hem schriftelijk dan wel voorlopig telefonisch binnen de looptijd van de offerte wordt bevestigd.

3.3 De in een offerte vermelden prijzen zijn altijd exclusief BTW en reiskosten, tenzij anders aangegeven.

4 Uitvoering van de opdracht

Opdrachtgever zal krachtens de opdracht te verrichten werkzaamheden met de zorg van een goed Opdrachtnemer uitvoeren. De opdracht betreft uitsluitend de in de offerte beschreven werkzaamheden.

Artikel 5 Duur van de overeenkomst

5 De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van het te verrichten werk.

Artikel 6 Betaling en gevolgen wanbetaling

6.1 De vergoeding krachtens de opdracht te verrichten werkzaamheden zal worden berekend zoals tussen partijen is overeengekomen en is exclusief BTW.

6.2 De verschuldigdheid van de vergoeding is niet afhankelijk van het resultaat van de uitgevoerde werkzaamheden.

6.3 Na aanvang van de opdracht worden door opdrachtnemer verrichtte werkzaamheden maandelijks in rekening gebracht.

6.4 In geval de opdracht wordt afgezegd meer dan 30 dagen voor de overeengekomen aanvangsdatum van de werkzaamheden, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor een redelijke vergoeding (10%) bij Opdrachtgever in rekening te brengen. Voor opdrachten die minder dan 30 dagen voor de overeengekomen aanvangsdatum van de werkzaamheden worden geannuleerd door Opdrachtgever is wordt 20% van de overeengekomen werkzaamheden in rekening gebracht.

6.5 In geval een sessie die onderdeel van een opdracht is, wordt geannuleerd door Opdrachtgever meer dan 15 dagen voor overeengekomen uitvoerdatum, worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht. In geval een sessie die onderdeel van een opdracht is, wordt geannuleerd door Opdrachtgever tussen 15 dagen en 7 dagen voor overeengekomen uitvoerdatum, wordt hiervoor 50% in rekening gebracht. In geval een sessie die onderdeel van een opdracht is, wordt geannuleerd door Opdrachtgever minder dan 7 dagen voor overeengekomen uitvoerdatum, wordt hiervoor 100% in rekening gebracht.

6.6 Indien de sessies niet afzonderlijk zijn geprijsd in de offerte zal een prijs naar rato worden berekend.

6.7 Indien de opdracht of een deel daarvan geannuleerd wordt na aanvang van de opdracht, wordt het reeds uitgevoerde deel naar rato in rekening gebracht en wordt voor het overige deel 50% van de offerte als annuleringskosten in rekening gebracht.

6.8 Betalingen door Opdrachtgever dient overeenkomstig de op de in de overeenkomst vermelde betalingscondities zonder aftrek, korting of verrekening te geschieden. Opdrachtgever dient binnen 30 dagen na ontvangst van een factuur te betalen.

6.9 Indien Opdrachtgever niet binnen de in artikel 6.4 genoemde termijn heeft betaald, is hij in verzuim en kunnen de wettelijke rente en kosten in rekening worden gebracht.

6.10 Alle in redelijkheid door Opdrachtnemer in verband met de niet- of niet tijdige nakoming door Opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen gemaakte gerechtelijke en buitenrechtelijke (incasso-) kosten, zijn voor rekening van Opdrachtgever.

6.11 Opdrachtnemer heeft het recht voortzetting van het werk te staken indien tussentijdse facturen niet door de Opdrachtgever tijdig zijn betaald.

6.12 Indien de opdracht door meerdere Opdrachtgevers gezamenlijk is gegeven, zijn zij, indien en voor zover de werkzaamheden ten behoeve van hen gezamenlijk zijn verricht, hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de uit de overeenkomst voortvloeiende betalingsverplichtingen.

Artikel 7 Klachten

7.1 Eventuele klachten kunnen worden ingediend op een door Opdrachtnemer aangegeven wijze

7.2 Opdrachtgever is gehouden eventuele klachten met betrekking tot de door Opdrachtgever verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag schriftelijk kenbaar te maken binnen acht dagen na uitvoering van de opdracht / werkzaamheden.

Artikel 8 Aansprakelijkheid

8.1 De aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor schade van Opdrachtgever, welk is veroorzaakt door het niet tijdige, of niet behoorlijke uitvoering van de opdracht, is beperkt tot het bedrag waarvoor de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer in voorkomend geval door verzekering is gedekt, zijnde ten hoogste het totaalbedrag van de verstrekte opdracht inclusief BTW.

8.2 Opdrachtnemer is overigens steeds bevoegd de schade van Opdrachtgever zoveel mogelijk te beperken of ongedaan te maken, waartoe Opdrachtgever alle medewerking zal verlenen om in redelijke termijn gelegenheid te bieden om de werkzaamheden te herstellen.

8.3 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden ter zake de schade, welk verband houdt met of voortvloeit uit de door Opdrachtnemer uitgevoerde opdracht, indien en voor zover Opdrachtnemer daarvoor krachtens het bepaalde in dit artikel niet jegens Opdrachtgever aansprakelijk is.

Artikel 9 Tussentijdse beèˆindiging overeenkomst

De overeenkomst eindigt met onmiddellijke ingang door wederzijds goedvinden, door faillietverklaring dan wel surseance van betaling van de Opdrachtgever en/of Opdrachtnemer en door het overlijden van de Opdrachtnemer.

Artikel 10 Overmacht

10.1 Opdrachtnemer is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting uit hoofde van de overeenkomst, indien hij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Ziekte van de Opdrachtnemer wordt als overmacht beschouwd.

10.2 In geval van overmacht / ziekte zal Opdrachtnemer onverwijld Opdrachtgever informeren over de situatie van overmacht / ziekte en zal zich inspannen om passende vervanging te vinden die de opdracht/ werkzaamheden aanvaardt en deze tot uitvoering brengt.

10.3 De opdrachtgever heeft in een situatie van overmacht / ziekte van de zijde van Opdrachtnemer geen recht op enige vergoeding.

Artikel 11 Toepasselijk recht en geschillen

11.1 Alle rechtsverhoudingen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn, worden beheerst door het Nederlands recht.

11.2 Alle geschillen die verband houden met de rechtsverhouding tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn, worden uitsluitend voorgelegd aan de Rechtbank in Haarlem tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.

Artikel 12 Slotbepaling

12.1 Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op 10 maart 2014. 12.2 Deze voorwaarden zijn bij www.voorwaarden.net gedeponeerd en hier als pdf te downloaden